خانه / اتومبیل / قیمت و مشخصات کامل فنی جک اس ۵ اتوماتیک + فروش اقساطی

قیمت و مشخصات کامل فنی جک اس ۵ اتوماتیک + فروش اقساطی

قیمت و مشخصات کامل فنی جک اس ۵ اتوماتیک + فروش اقساطی

قیمت و نقد و بررسی مشخصات فنی جک اس ۵ (S5) اتوماتیک.در این مقاله به نقد و بررسی جک اس ۵ (S5) میپردازیم و قیمت و مشخصات فنی جک اس ۵ ( (S5 اتوماتیک را برای شما عزیزان شرح میدهیم.

هفته گذشته شرایطی فراهم شد چهار روز با یک دستگاه جک S5 اتوماتیک مونتاژ شده توسط کرمان موتور باشیم و در مکان های مختلف آن را به چالش بکشیم.از ترافیک های سنگین شهری تا سربالایی های تند برخی خیابان های بالاشهر و جاده های خاکی اطراف تهران.در این مقاله تجربه رانندگی با جک اس ۵ اتوماتیک را برای شما بازگو میکنیم.

%d8%ac%da%a9-%d8%a7%d8%b3-%db%b5-%d8%a7%d8%aa%d9%88%d9%85%d8%a7%d8%aa%db%8c%da%a9

قبلا نیز در خصوص ازمایش رانندگی با جک S5 اتوماتیک با موتور دولیتری صحبت کرده بودیم.خودرویی که فیس لیفت بود و تا حد زیادی جذاب نبود.ولی این بار با مدلی طرف بودیم که قرار است به مشتریان تا چند روز دیگر تحویل داده شود.خودرویی که ظاهری چون نسخه دنده ای دارد و گاهی حواشی قبل از فروش را تجربه کرده است.

در این مقاله به جک S5 اتوماتیکی میپردازیم که چند روز دیگر در خیابان های شهر پر میشود و دوباره جک سواران ان را به شکل خاص خود مطرح میکنند.طبق تحقیقات سایت خرید خودرو جوکار این خودرو از اواخر تیرماه وارد بازار میشود و رقابت خود را با سایر کراس اوور های تک دیفرانسیل آغاز میکند.

چرا S5 اتوماتیک کرمان موتور با ظاهر دنده ای عرضه شد؟

رونمایی از ظاهر جک S5 جدید و فروش آن با نسخه دنده ای باعث شد برخی حواشی برای کرمان موتور پیش آید.برخی گفتند شرکت تمایل به عرضه نسخه جدید ندارد و برای کاهش هزینه ها به مونتاژ نسخه فعلی راضی شده است.ولی اگر به خاطر اورید و کمی در فضای مجازی جستجو کنید , ظاهر جدید و فیس لیفت شده s5 با موتور ۱٫۵ لیتری توربو و گیربکس دوکلاچه معرفی شده است و نمونه های دولیتری که در تست های جهانی و ایرانی حضور داشتند و ظاهر جدید را نشان میدادند که اصطلاحا سمپل و در حال ازمایش بودند.

برخی منابع معتبر در خصوص دلیل اینکه ظاهر S5 اتوماتیک تغییر نکرده است , این گونه میگویند: ( ظاهر جدید اس ۵ اتوماتیک ورودی های هوای مخصوص خود را داشت و با موتور های سرد یا همان ۱٫۵ لیتری توربو سازگار بود.با توجه به شرایط آب و هوایی ایران , این ورودی های هوا جوابگوی موتور دو لیتری توربو نبودند و در بلند مدت برای خودرو مشکل ایجاد میکردند.از طرفی به خاطر سلیقه مردم ایران در خصوص موتور های با حجم بالا , احتمال داده می شد نسخه ۱٫۵ لیتری توربو در ایران موفقیت نسخه دو لیتری توربو را به دست نیاورد.لذا ظاهر قدیم که با موتور دو لیتری توربو همگام بود , برای مدل اتوماتیک نیز انتخاب شد).

 

%d8%ac%da%a9-%d8%a7%d8%b3-%db%b5-%d8%a7%d8%aa%d9%88%d9%85%d8%a7%d8%aa%db%8c%da%a9

البته اگر ماشین باز باشید و از قضا اخبار خودروهای چینی هم برایتان جذاب باشد , میدانید همین نسخه اتوماتیک تغییراتی با ظاهر قبلی نسبت به مدل دنده ای دارد.رینگ های خودرو از ۱۷ به ۱۸ اینچ تغییر کرده اند و روی سپر جلو دو عدد سنسور پارک وجود دارد که از دور و نزدیک برای افراد علاقه مند قابل تشخیص است.

تحول اصلی در بخش داخلی

چیزی که جک s5 اتوماتیک را جذاب کرده و رقابت را برای سایر خودرو های کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان سخت میکند , امکاناتی است که در کابین این خودروی کراس اوور چینی دیده میشود.طراحی داخلی نسبت به مدل دنده ای فرق چندانی ندارد و در برخی جزئیات داشبورد و دوخت است که تغییر به چشم می آید.ولی وجود سیستم تهویه دوگانه , استارت دکمه ای , ترمز پارک برقی , یخ زدای شیشه جلو , سیستم صوتی ارتقا یافته , گرمکن صندلی های جلو , صندلی راننده برقی با دو حافظه و پشت سری های جلو با قابلیت پیشگیری از تصادف و تنظیم زاویه از جمله امکاناتی است که در چند دقیقه اول به چشم می آید و تفاوت نسخه اتوماتیک با دنده ای را مشهود میکند.

با این حال که اس ۵ اتوماتیک در سطح خوبی از امکانات رفاهی قرار دارد , ولی برخی نبود کروز کنترل به صورت فابریک در این خودرو را جزو معایب جک اس ۵ میدانند.شاید نظر ان افراد درست باشد , زیرا وجود ترمز پارک برقی در خودروی زیر ۹۰ میلیون تومان بسیار جذاب به نظر میرسد , ولی نبود کروز کنترل در کنار این امکانات , گاهی حس کت و شلوار پوشیدن بدون بستن کمربند را به آدم میدهد.

در بخش ایمنی اس ۵ اتوماتیک کمی ارتقا یافته و به چهار کیسه هوا مجهز شده است.از طرفی در بحث کنترل به سنسور پارک جلو هم مجهز شده است و طبق کاتالوگ منتشر شده توسط کرمان موتور , در نسخه های تحویلی دوربین دنده عقب نیز وجود دارد.

%d8%ac%da%a9-%d8%a7%d8%b3-%db%b5-%d8%a7%d8%aa%d9%88%d9%85%d8%a7%d8%aa%db%8c%da%a9

زمانی که چری تیگو ۵ و هایما اس ۷ امدند , خلاء یک کراس اوور اتوماتیک در سبد محصولات کرمان موتور احساس شد.حال با معرفی s5 اتوماتیک دوباره فاصله کرمان موتور از رقبا کم شده است و دیگر از ان ها عقب نیست.سابقه فروش S5 دنده ای باعث شده است امروز از نسخه اتوماتیک این خودرو هم استقبال خوبی شود.امروز اگر قصد خرید حواله جک اس ۵ S5) ) را در بازار ازاد داشته باشید , قیمت نهایی خودرو با توجه به زمان تحویل بین ۹۷ تا ۱۰۲ میلیون تومان برای شما تمام میشود.

تجربه رانندگی با جک s5 اتوماتیک شاسی بلند جدید کرمان موتور

اولین نکته جذاب این است که این بار با استارت دکمه ای خودرو را روشن میکنیم.نکته بعد این است که با گذاشتن دسته دنده در حالت حرکت و گاز دادن , ترمز پارک رها میشود.ولی در صورت دستکاری این سیستم حین حرکت پیش فرض خودرو از بین رفته است و باید خود ترمز را خلاص کنید.وقتی رانندگی با s5 اتوماتیک را آغاز کردیم , اولین نکته بهبود این خودرو نسبت به نمونه ی قبلی بود و لگ گیربکس در دور موتور پایین دیده نمیشد.ولی مساله اینجاست که عملکرد گیربکس دو کلاچه در جک S5 احساس میشود که شاید در خودرویی مثل آلفارومئو این حس به راننده منتقل نشود.اگر بخواهیم شفاف تر صحبت کنیم , وقتی در حرکت به خودرو گاز میدهیم , احساس میشود به واسطه گیربکس دو کلاچه و کلاچ گیری ها , تا دور موتور ۱۸۰۰ قدرت کامل از موتور به چرخ ها منتقل نمیشود.

وقتی خودرو را در سربالایی های تند انداختیم و خواستیم سرگاز حرکت کنیم و فشار گاز را کم و زیاد کنیم , متوجه کلاچ گیری این خودرو بر مبنای حالت اکونومی شدیم.این تغییر وضعیت در گیربکس باعث میشود آسیب کمتری به گیربکس برسد.ولی از طرفی دیگر آن شتاب و چالاک بودن نسخه s5 دنده ای در این مدل دیده نمیشود.ولی به محض تخلیه نیرو در دور نزدیک به ۲۰۰۰ و فعال شدن همزمان توربو , شتاب خوبی به خودرو داده میشود .این سبک از شتاب که چالاکی را تا دور موتور ۳۸۰۰ به راننده میدهد , بیشتر به عنوان شتاب ثانویه کاربرد دارد و میتوان در سبقت گیری از ان استفاده کرد.

ولی از طرفی به خاطر فعالیت گیربکس بر مبنای صرفه جویی , معکوس دادن در حالت D کمتر اتفاق می افتد.برای استفاده از این شتاب ثانویه باید دسته دنده را در حالت S قرار داد تا دور موتور بالاتر بماند یا گیربکس در حالت دستی قرار گیرد و به صورت دلخواه به ان دنده داد.البته در این حالت هم حساسیت به عدم تعویض دنده به پایین بیشتر از دنده مثبت دادن است و میتوان گفت ذات گیربکس دو کلاچه جک S5 در حالت با رانندگی نرم و کم مصرف عجین شده است.

حال این پیش فرض فنی که قصد دارد مصرف سوخت را کنترل کند , آیا از پس کار خود بر می آید؟در جواب باید گفت تا حدودی , اگر به سبک گیربکس S5 اتوماتیک رانندگی کنید میتوانید در شهر مصرف سوخت حدود ۹ لیتر به ازای هر صد کیلومتر را در ترافیک های روان ثبت کنید.

%d8%ac%da%a9-%d8%a7%d8%b3-%db%b5-%d8%a7%d8%aa%d9%88%d9%85%d8%a7%d8%aa%db%8c%da%a9

اگر قرار باشد در ترافیک عصر گاهی شهر تهران باشید و نیاز به گاز و ترمز زیاد داشته باشید , این عدد تا ۱۲ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر نزدیک میشود.ولی در جاده های شمالی کشور و آزاد راه هایی که امکان رانندگی تا سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت وجود دارد , مصرف سوخت جک S5 اتوماتیک با گاز دهی ثابت کمتر از ۸ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است و گاهی عدد ۷٫۲ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر را نشان میدهد.وقتی زمان رانندگی با خودرو زیاد میشود , طبیعی است حواس راننده و سرنشینان به امکانات داخل اتاق پرت میشود.در همین اتفاق که برای ما افتاد , مجبور شدیم کمی با سیستم تهویه اتوماتیک دو کاناله این خودرو کار کنیم.

با اینکه در جاده های سربالایی و سرپایینی بودیم و مدام وضعیت گاز دهی تغییر میکرد , ولی سیستم تهویه به خوبی کار خود را انجام میداد و سرمای خوبی به داخل اتاق خودرو میفرستاد.سیستم تنظیم دوگانه هم به نسبت خوب بود و میتوانست باد گرم و سرد را به صورت مجزا پرتاب کند.البته کار کردن با پنل تنظیمات تهویه کمی سخت است و باید چند بار تمرین کرد.طراحی داخلی خوب انجام شده بود و سرنشینان راحتی خوبی در جلو و عقب دارند.ولی چند بار ایراد در این بخش دیده میشود.

نبود تهویه صورت برای عقب خودرویی با این تجهیزات گاهی حس کم کاری را به ما میداد.دسته راهنما و برف پاک کن به نسبت فاصله زیادی با فرمان داشتند و مانند خودرو های دیگر نزدیک دستان راننده نبودند.صندلی های جلو تا حدی سفت بود و سیستم گودی کمر چهار حالته برقی آنچنان کار خاصی را انجام نمیداد.ستون B خودرو بسیار پهن بود و نشیمنگاه خوبی برای دستان سرنشینان خودرو فراهم نمیکرد.

وقتی با این خودرو رانندگی میکنید و میخواهید از سیستم سنسور پارک جلو برای حفظ فاصله در ترافیک ها استفاده کنید , آنچنان مفید واقع نمیشود.زیرا نمایشگاه فاصله ندارد و تنها صدای بوق است که میزان فاصله را تعیین میکند و فهمیدن اینکه منظور بوق کدام سمت خودرو است , آن هم در ترافیک سخت به نظر میرسد.

بعد از خروج از تهران و رسیدن به محدوده استان مازندران , تصمیم گرفتیم کمی نرمی و راحتی خودرو را در مسیر های آفرود نرم تست کنیم.جاده های سنگلاخ و خاکی که گاهی پیچ های تندی داشتند و مارا به دشت لار میرساندند.در این جاده ها سعی کردیم هندلیگ خودرو را در بخش های آسفالته و خاکی بسنجیم.نکته واقعا خوب فرمان برقی خودرو بود که سنسور عالی داشت و عملکرد خوبی از خودرو در سرعت های بالا از خود نشان میداد.در پیچ های تند هم با سرعت ۸۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت فرمان پذیری خوبی شاهد بودیم.ولی به واسطه سیستم تعلیق عقب خودرو , کمی نوسان عرضی را در اتاق خودرو احساس میکردیم که برای برخی رانندگان ترسناک و خطر آفرین به نظر میرسد.در جاده های سنگلاخ عملکرد سیستم تعلیق خودرو خوب بود.فقط کمی صدا به داخل اتاق نفوذ میکرد که اینجا فاصله واقعی جک S5 با هیوندای توسان (رقیب ظاهری) مشخص میشد.

 

%d8%ac%da%a9-%d8%a7%d8%b3-%db%b5-%d8%a7%d8%aa%d9%88%d9%85%d8%a7%d8%aa%db%8c%da%a9

این صداها همراه با کوبش به اتاق خودرو نبود و تنها صدایی که شنیده میشد سیستم تعلیق جلو به علت برخورد سنگ ها و باز و بسته شدن ها بود.در انتها بارها سیستم ترمز و حرکت در سراشیبی را تست کردیم و دیدیم به خوبی سرعت خودرو را در محدوده ۱۰ کیلومتر بر ساعت حفظ میکند.سیستم پایداری هم عملکرد خوبی داشت و در تست های هندلینگ فرق بودن و نبودنش احساس میشد.

قیمت جک s5 اتوماتیک شاسی بلند در تیرماه ۱۳۹۵ برابر با ۱۰۰ میلیون تومان میباشد.

همچنان در مورد اتومبیل در سایت دیلی دنبال کنید :

قیمت و مشخصات کامل فنی جک اس ۵ اتوماتیک + فروش اقساطی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme