خانه / گوناگون / رژیم شیر و خرما

رژیم شیر و خرما

رژیم لاغری شیر و خرما (رژیم لاغری سریع)

-شیر-و-خرما-1-300x256

رژیم شیر و خرما

صبحانه
۱ لیوان شیر کم چرب + ۲ عدد خرما + ۱ عدد میوه فصل

نهار
۲ لیوان شیر کم چرب + نصف موز + ۲ عدد خرما

عصرانه
۱ لیوان شیر کم چرب + ۱ عدد خرما + ۱ عدد میوه فصل

شام
نصف سینه مرغ کباب شده یا آب پز + ۱ سیب زمینی کوچک آب پز یا کباب شده + ۱ کاسه کوچک سالاد ( کاهو ، هویج ، گل کلم ، اسفناج ، کرفس ، خیار ، گوجه و … ).

چند نکته درباره رژیم شیر و خرما

به جای مرغ می‌توانید از همان مقدار گوشت کبابی بدون چربی یا دو عدد تخم مرغ یا یک عدد ماهی کوچک کبابی استفاده کنید.
می‌توانید یک قاشق غذاخوری ماست به سالادتان اضافه کنید.
افرادی که انرژی بیشتری دارند می‌توانند در طول روز کمی ورزش سبک انجام دهند تا دچار خشکی و گرفتگی عضلانی نشوند.

خواص شیر
شیر مانند عسل خیلی زود جذب خون شده و به آسانی هضم می‌شود. مصرف شیر برای تغذیه مغز، اعصاب واستخوان‌ها ضروری است.
شیرحاوی مقادیری ویتامین آ،ب و ث است و شما با خوردن شیر از ناراحتی‌های خونی مصون می‌مانید.
شیر دارای موادی است که در تنظیم عملیات جهاز هاضمه بسیارموثر هستند.
مصرف مرتب لبنیات و شیر کم‌‌چرب می‌تواند خطر بروز دیابت نوع دوم را در بزرگسالان پایین آورد.
شیر تاثیر زیادی در جلوگیری از انواع سرطان‌ها مانند سرطان روده و پستان دارد.
مصرف شیر در دوران کودکی و نوجوانی باعث افزایش هوش کودکان می‌شود.
نوشیدن منظم شیر خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش داده و از حملات قلبی و سکته قلبی جلوگیری می‌کند.
مصرف شیر به همراه میوه و سبزیجات مختلف باعث کاهش فشار خون می‌شود.

مضرات مصرف زیاد شیر
با اینکه شیر سرشاز از مواد معدنی مفید است اما مصرف بیش از حد این ماده غذایی مفید نیز می‌تواند مضر باشد. از جمله مضرات مصرف زیاد شیر می‌توان به مواد زیر اشاره کرد:
ایجاد نفخ پس از مصرف شیر
ایجاد سستی و بی‌حالی
بهم ریختن عملکرد صحیح هورمون‌ها
ایجاد آکنه
ایجاد سرفه و آبریزش بینی در صورت مصرف شیر سرد
با همه خوبی‌ها و بدی‌های مصرف شیر، توصیه می‌شود که اولا همیشه از شیر پاستوریزه استفاده کنید و شیر کم‌چرب را جایگزین شیر پرچرب کنید. همچنین در صورت امکان بهتر است که به جای هر نوع پیر پاستوریزه، از شیر محلی و بومی جوشانده استفاده کنید که خالص‌تر بوده و خبری از پالم و … در آن‌ها نیست.

از خواص خرما چه می‌دانید
خرما سرشار از ویتامین‌های A_B_C_E است، همچنین دارای فلزات معدنی مانند: فسفر، کلسیم، آهن، ید و منیزیم می‌باشد. منیزیم موجود در این میوه خاصیت ضد‌سرطانی داشته و همچنین برای شنوایی، بینایی، درد کمر، درد مفاصل، درمان سینه و ریه نیز مفید است .
استفاده از این میوه در ماه مبارک رمضان به دلیل ارزش غذایی آن توصیه می‌شود، چرا‌که خرما، قند کاهش یافته به دلیل روزه‌داری را جبران می‌کند، همچنین به علت دارا بودن فیبر و خاصیت ملین بودن آن، سیستم گوارشی را که به دلیل روزه‌داری بی‌تحرک شده است، به تحرک وا می‌دارد.
خرما به علت داشتن منیزیم، انرژی عضلانی بدن را تقویت می کند و نیروی عمومی بدن را افزایش می‌دهد و فسفر و منیزیم موجود در آن موجب تقویت حافظه می‌شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme